Hej måndag

En vecka kvar tills man ska börja jobba. Fick inget schema idag heller så ringde chefen o gnällde lite, dom hade tydligen fel på datorerna eller något, men jag ska köra dit o hämta de imorrn. Så det kanske blir en sväng in på min avdelning o hälsa på också, o visa upp sitt lilla underverk ;)

Helgen har varit helt okej. Åkte ut till Jämjö i tordags o sov hos mamma o pappa. På fredagen skulle min bror sluta nian så vi åkte upp o skulle se om vi kunde få någon plats i kyrkan, men det var en hel del folk. Mamma trängde sig in så hon såg lite iallafall medans jag stod utanför med Lucas i vagnen.
Efter kyrkan skulle alla niorna åka traktorvagn o skrika av sig lite, inte lika kul för Lucas med alla höga ljud o tutor. Försökte hålla för så gott det gick. Träffade Erica o hennes lilla schäfervalp när vi stod o tittade på traktorerna, söt liten sak :)
När dom hade åkt färdigt tog vi lite bilder sen åkte vi hem, tjuvstartade lite på jordgubbstårtan o tog de bara lugnt efter de. John fick sin present från oss, ett skitsnyggt armband. När pappa o Emanuel kommit åt vi exotisk planka o sen tårta igen :) Satt ute på altanen hela kvällen o mös, när det blev kallt satte vi igång terassvärmaren ;P Lucas somnade gott i vagnen ute på kvällen, o sov i säkert 5 timmar. Antagligen för han sovit dåligt under dagen.
Trodde han skulle vakna när vi satte över honom i bilstolen när vi skulle åka hem, men han sov hela vägen.

På lördagen va vi iväg o köpte mörkläggningsgardin till sovrummet, har just nu ett lakan hängande för fönstret för att det ska bli extra mörkt. Märkt att Lucas sover bättre då. Men hur snyggt är det med ett lakan i fönstret? ;P
Köpte även nya sängkläder till dubbelsängen som förhoppningsvis kommer denna veckan.
Beställde pizza på kvällen som vi åt till fotbollen, sen gick jag faktiskt o la mig en stund.
När jag vaknat kollade vi på The Spiderwick Chronicles, självklart med en massa godis till :)

Söndagen var lika dryg som söndagar brukar vara.
Blev ingenting gjort, satt antingen vid datorn eller framför tvn. Åt tacos på kvällen, det var väl dagens höjdpunkt :P

Idag gör jag inte heller någonting, gosar självklart med Lucas när han är vaken, men för tillfället sover han.
Imorrn ska vi in till stan en runda med min kusin Sandra, kika lite på rean o ta en fika nånstans. Ska bli skoj, var ett tag sen jag träffade henne nu, tror de va när Lucas va 2 veckor gammal. Väldigt längesen alltså ;P
O så blir de en sväng förbi jobbet o hämta schemat också. Det är väl planerna för morgondagen såhär långt.
Resten av veckan får vi se vad som händer.
Puss o Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0