2 veckors ledighet kvar

Ny vecka igen, snart är det dags för mig att börja jobba. Har inte fått mitt schema än bara, förstår inte varför de tar sån tid :/ Vet inte riktigt vad jag känner inför det längre, man har blivit så bortskämd med att gå hemma nu. Men samtidigt ska de väl bli lite skönt att komma hemifrån o få tjäna lite pengar. Ska bli intressant att se om Emanuel tycker det är så lätt att ta hand om lillen, han tycker ju att jag inte gör någonting om jag inte hunnit diska t.ex. Vissa dagar är Lucas sällskapssjuk helt enkelt o andra dagar kan man bara sätta honom i babysittern så sitter han där snällt medans jag gör nånting annat. Nu har han iofs börjat sova ganska mycket under dagarna också, vet inte om det beror på värmen kanske. Men han sover mycket bättre på nätterna också nu.
Jag däremot har inte sovit jättebra under helgen, natten till igår sov jag bara nån timme för jag kunde knappt andas, kändes som det var nåt stopp i halsen, samtidigt som jag va täppt i näsan. Men inatt var det mycket bättre. Kanske ändå borde kolla upp det för jag har varit förkyld till o från nu sen Lucas kom, snorig hela tiden. Lär väl bara få höra att det är pollenallergi, men det tror inte jag.

Helgen har varit bra, vi åkte in till stan o shoppade lite i lördags. Hittade lite linnen o underkläder men varken shorts eller kjol som jag egentligen behövde. Bikini måste jag också ha en ny. Sen va vi o beställde sängen, de blev en 180-säng. Hoppas den kommer nu i veckan. Så där försvann 6000 ganska fort, inte så farligt egentligen kanske för en dubbelsäng o sängram. Nu kan ju iallafall Lucas ligga hos oss ibland också, han gillar att bre ut sig när han sover så vi har inte kunnat ha honom i sängen. :P

I söndags tog vi det lugnt, åkte ut till mina föräldrar på eftermiddagen. Mamma bjöd på rabarberpaj, mumsigt :)
Senare på kvällen tittade vi på The heartbreak kid, skitrolig :P Sen blev det läggdags.

Idag gör jag ingenting, Lucas o jag tog lite sovmorgon. Sen tittade vi på barnkanalen under tiden jag åt frukost o nu sitter jag här med snutten i famnen ^^ Väntar på att tiden ska gå så man kan börja med maten, vet inte om jag ska göra kycklingsallad eller wok idag. Nåt med kyckling blir de iallafall :)
Ta det lugnt i värmen.
Puss o Kram

Kommentarer
Postat av: Elin

Kuuul å läsa dina inlägg! Klart att det är skönt å vara hemma, men det är ju kul med pengar också juu :) Precis som du säger! Pussar

2008-06-09 @ 14:41:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0