82 dagar kvar

Ledig idag, äntligen. Va inte alls kul att gå upp kl 6 igår. Somnade typ inte förrän 3 nyårsnatten, låg bara o vred o vände på mig som vanligt. Tycker dagarna brukar gå ganska snabbt annars när man jobbar till 16, men igår smög sig verkligen tiden fram. Va skönt att få sova ett tag idag iallafall.
Vid 00.10 nyårsnatten hade vi två brandbilar här utanför hyreshuset, en raket hade hamnat hos grannen som bor snett ovanför oss, på deras inglasade balkong o fattat eld i någonting.
De hade fått bryta upp dörren för att komma in för de va ingen hemma där heller, vacker syn när dom väl kom hem kan jag tänka mig. Emanuel ville att vi skulle gå ut då egentligen, men jag stannade hellre inne, o brandmännen sa ju inget så då är de väl ingen fara för övriga grannar. Dom släckte de ganska snabbt iallafall sen fortsatte folk skjuta här utanför.
Vi har iallafall konstaterat att de snart är dags att leta lägenhet nån annanstans, inte pga branden utan för att man inte känner sig trygg överhuvudtaget i detta området. Men kommer kännas tråkigt att lämna denna lägenheten, den är verkligen jättefin, o nya tapeter fick vi också innan vi flyttade in. Vi får helt enkelt fortsätta fundera lite, i vilket fall som helst tänker jag inte låta några barn växa upp här, så mycket är säkert.

Idag ska jag följa me min bror till ortopeden, han ska ta bort sitt gips nu o eftersom både mamma o pappa jobbar idag så undrade dom om inte jag kunde följa me honom. Så jag ska köra ut till Jämjö o hämta honom om en timme. Sen ska jag tvätta från kl 14, känner mig inte på sånt humör idag men de måste göras.
Imorrn jobbar jag igen, 6.45-16. Sen har jag inte fler tider inbokade, så vi får se när de blir jobb nästa gång.
På lördag blir de Ullared med Emanuel, Sandra o förhoppningsvis Robin. :) Så jag har nåt att se fram emot nu.

Nu har de snöat i typ en timme, men de ser inte ut som de vill lägga sig på marken tyvärr :(
Hoppas ni får en bra dag!
Pussar o kramar

Kommentarer
Postat av: Melinda

Jag vill ocksåå till Ullared ! Jag har precis kommit hem från jobbet, det va riktigt jobbigt imorse. Har inte sovit bra alls denna natt. KÄRLEK !

2008-01-02 @ 16:50:20
URL: http://melindawingren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0