Mått skit

Satt knappt vid datorn alls igår, när jag vaknade hade jag skitont precis under revbenen och längs med ryggen, känt av det innan, senast för typ 2-3 veckor sen, men igår var det värre. Fick dessutom kräkas 2 gånger o hade ingen matlust resten av dan, hade t.o.m svårt att dricka.
Ringde vårdcentralen vid 11 o fick tid till 15.20. Därefter ringde jag Emanuel o frågade om han hade möjlighet att komma tidigare för jag hade ingen ork att ta hand om Lucas, så han kom hem vid ett.
Låg kvar i sängen tills vi skulle iväg. Läkaren sa att jag fått någon retning på tarmen eller magmunnen (minns ej), så antagligen är det något jag blivit allergisk mot eller så hade jag ätit nåt gammalt. Hade inte ätit något ovanligt iallafall.
Fick nån medicin utskriven, stod på den att det var för halsbränna och sura uppstötningar, o de sa jag till honom att jag inte hade :/ Men aja, den kanske är mot sånt också, hjälpte iallafall inte, vet iofs inte hur snabbt den ska verka.
Badade 4 gånger igår, bara då jag inte kände av det onda så det var skönt.
Första natten på länge jag fått 8 timmars sömn, Lucas somnade 21 o vaknade först vid 5, underbart :)
Sen vaknade han igen när Emanuel skulle gå vid halv 7, sen sov vi till 9. Så det blir ju egentligen mer än 8 timmar.
Mår lite bättre idag iallafall, lite öm i magen fortfarande o känner lite i ryggen. Men jag har iallafall fått i mig frukost o känns som jag kommer få behålla den idag.

Ikväll ska vår bil få mörkare toning, nån Emanuel kände som skulle fixa det åt oss lite billigare, jag tyckte iofs inte att det var billigt, 2500 skulle han ha. Men aja, det blir säkert bra. Under tiden det görs ska vi va hos mamma o pappa o mysa lite, ska ta med mig kladdmuffins till dom. Dom fick ju aldrig smaka igår eftersom jag mådde dåligt.

Lucas sover igen, vet inte om jag också skulle lägga mig en stund till o se om ryggen blir bättre.
Blir nog så.
Puss o Kram

Kommentarer
Postat av: Melinda

javisst kan jag fixa den :) när jag har lust och tid :P



<333

2008-08-15 @ 18:50:43
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0